jump to navigation

Huin102 – Web 2.0.: Blog og Læring (2-3/3) – Time 12 (edited) Monday, November 5, 2007

Posted by Myriam Coco in Forelesninger, HUIN102 blogs, IKT Begrep / Concepts TIC, Learning Activities.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Blog og læring lysbilder (ppt.fil)

Det kommer mer om timen senere… Dere kan legge inn en beskjed eller bare kikk litt på Ole sine notater… Kanskje klarer jeg en tracback til og med med den, hehe! Litt senere det, da… 😉


Klasserom snapshot

Ha! jeg fant ut det med trackback, men Os blog presenterer ingen tracback link, så for hans notater sender vi en ping! Takket være hyperlink og kollaborative læring er støffet allerede tilgjengelig.

Til notatene setter jeg til 3 bilder (click on the pics for full size):

Board of the Day_time12_1… om Blog definisjon,


Board of the Day_time12_2

Gruppe input om Bloods artikkel,

Board of the Day_time12_3Gruppe input om bruk av bloggen i Huin102 knyttet til Walkers artikkel.

Vi fikk en veldig interessant diskusjon i forholdt til hvor tidlig/sent må kommer enkelte temaer i løpet av kurset.

Enighet at blog-temaet kom for sent. (Sorry, jeg måte vel lære meg verktøyet litt bedre før).

Så spurte jeg studentene om Walkers artikkel hadde fått samme verdig, samme ‘på kroppen følelse’, om de hadde lest den tidligere, uten å ha vært gjennom frustrasjonene, og øyeblikkene av uforståelse og not caring for the whole blog thing. Jeg pekte på at dette var også en læringserfaring i seg selv og at den kunne man tale med.

New Posts!!

Det er så mange av dem, Hard to keep track! Men jeg trenger ikke lenger å lage reklamer. Bare for å si at jeg vil legge kommentarer i løpet av onsdag og torsdag. Kanskje noen i morgen om jeg får tid.

Glad å vite at dere benytter taggene. Jeg vil snart oppdatere dem for at det blir enklere å finne lysbildene.

Vi sees i morgen!

